Skip to main content

LinkedIn | META | Google Ads

Snevagten opnåede flere leads og reducerede adspend med -48%

Case billede af Snevagten
USP case billede

“Vi blev ikke bare bokset ind og kasset ind”. 

Case billede slider - Rasmus fra Snevagten
Fleksibelt

“Vi er en sæsonbaseret virksomhed og har bl.a. fået et budgetforslag på, hvordan hele året kan se ud, hvilket har været rigtig fedt for os, fordi det vidner om, at Versano har en rigtig god forretningsforståelse og forstår, hvad det er, vi sidder og laver”.

Rasmus Bjørn Aagard, Snevagten

Problemstilling

Effektivisering af ad-spend
og optimering af setup

Siden september 2023 har Snevagten og Versano samarbejdet. Snevagten tilbyder professionel glatførebekæmpelse og snerydning i Danmark og kontaktede os, fordi de ønskede at optimere deres digitale annoncering.

Snevagten ønskede særligt at fokusere på Google Ads og forbedre deres eksisterende setup for at ramme de rigtige målgrupper og øge konverteringerne.

Snevagtens Google Ads setup skulle afspejle virksomhedens professionalisme og de unikke serviceydelser, de tilbyder.

Fokus på målgrupper og konverteringer

Vi startede med at gennemgå Snevagtens eksisterende Google Ads-konti og analyserede den historiske data. Her blev der fundet flere optimeringsmuligheder, som vi i samarbejde med Snevagten gennemgik.

Sammen blev der udarbejdet en Google Ads-strategi, der havde til formål at ramme de mest relevante målgrupper og øge konverteringerne. Der blev blandt andet testet forskellige tekstsammensætninger i annoncerne for at finde ud af, hvilke tekster, der virkede bedst hos målgruppen.

Det blev også Versanos opgave at eksekvere og løbende monitorere og justere strategien for fortsat at sikre gode resultater.

Se resultater

Vi måler på de KPI’er som batter for vores kunder

Leads og salg. Det er de KPI’er vi måler på for Snevagten. Her kan du se vores resultater for efteråret 2023.

Snevagten Google Ads Performance overview

Statistik direkte fra Google Ads
1/09 – 30/10 2024 vs 1/09 – 30/10 2023.

-48

Lavere marketing-spend sammenlignet med før.

9

Stigning i antallet af leads fra relevante B2B emner.

70

Optimering af konverteringsrate sammenlignet med tidligere.

8.97%

Konverteringsrate for den nye strategi og kampagnestruktur.

100%

udelukkende fokus på virksomheder og opbygning af stærkt remarketing setup.

-19%

Reduktion af klikpriser på baggrund af optimering af ad-rank på vigtigste keywords.

Konkrete steps vi tog
for at komme i mål

Fra et automatiseret setup til 100% manuelt styret.

  • Skifte til manuel konto
  • Optimeringer af målgrupper
  • Server-side tracking
  • Splittest af USP’er
Billede fra et intern møde hos Versano
clockBook 15 min. uforpligtende møde phoneRing til os