Skip to main content

Vi bygger brancheførende

Server Side Tracking

Ring til osSend mail

Udelukkende topkarakterer (5/5)

Vi leverer brancheførende kundetilfredshed på Server Side Tracking i hele Danmark og resten af Europa

 »Danmarks eneste

GDPR compliant trackingsystem

 »Danmarks eneste

GDPR compliant trackingsystem

Få langt bedre indsigt i dine kernemålgrupper, salg, leads og din virksomheds samlede performance. Server Side Tracking gør både din hjemmeside hurtigere, forbedrer dataindsamling, og gør det ligeledes nemmere for dig at bestemme over, hvilken data der bliver indsamlet, så du kan være GDPR-compliant og overholde dansk lovgivning.

Få indsigt i op til 95% af al din trafik

95%

GDPR compliant ✓

Data i EU ✓

Anonymiseret data ✓

Datatilsynets nye reglement ✓

Hvad er Server Side Tracking?

Server Side Tracking er en ny teknologi, der gør op med den traditionelle måde, hvorpå man måler brugeradfærd. De fleste tracking løsninger er baseret på client-side tracking. Her sker indsamling af data om brugeradfærd via brugen af tredjeparts-cookies. Det er blandt andet de cookies, som Google Analytics og Facebook placerer i brugerens browser, så snart brugeren accepterer cookies på et givent website.

Mange annoncører kan sikkert nikke genkendende til, at de ikke har et komplet billede af deres data. Det kan skyldes, at data mangler på grund af cookie-consent, adblockers og andre privacy features. Det resulterer i, at man ikke har det bedste fundament til optimere sin performance på sine marketingkanaler. Man mangler fx data på hvor mange salg/leads, der ses i backend, og som skal tilskrives i sit marketingmix.

Se uddrag af Server Side Tracking cases her

VÆR SIKKER PÅ COMPLIANCE

Tracking som overholder GDPR

Og Datatilsynets reglement og krav til anvendelse af Google Analytics

Sikkerhed og compliance er bygget direkte ind i systemet og sikrer dermed både dig og dine brugere. Herunder kan du se en model for, hvordan systemet er bygget op og, hvordan forskellige systemer sikrer compliance. 

Udpluk af virksomheder vi samarbejder med

Server Side Tracking kan integreres med

Facebook og instagram

Server Side Tracking kan integreres med jeres pixel og sende events direkte til Facebook Manager.

Google Ads

Systemet kan integreres med Google Ads, og inteligent attribuere identisk data mellem Google Ads og GA4.

Andre systemer

Det er muligt at integrere Server Side tracking med andre systemer såsom Tiktok, LinkedIn, email-marketingskanaler og meget mere.

Branchens måske bedste tracking

Standard Tracking

Standard analytics script, som indsættes direkte i koden på din hjemmeside, er baseret på browser-cookies og er den mest almindelige form for dataindsamling. Denne type sporing involverer indsamling af data fra en brugers browser til fx. Google Analytics, Facebook Pixel eller via tags fra fx. Google Tag Manager. 

Fordele med standard tracking

 »Tidligere den bedste løsning: I mange år var standard tracking via Google Analytics en løsning, som de fleste virksomheder kunne bruge effektivt.

 »Direkte adgang til data: Da tracking via client side er baseret på brugerens browser, giver denne form for dataindsamling direkte adgang til data, der kan bruges til annoncemålretning og optimeringer. Det har gjort det nemt for virksomheder at følge sin udvikling online. 

 »Nem implementering: Da tracking på client-side er meget almindeligt brugt, ses det oftest som standardindstilling og er nemt at implementere i de fleste CMS-systemer. Der findes utallige ressourcer online, som nemt og hurtigt forklarer hvordan, det opsættes.

 »Gratis: Google Analytics er gratis at anvende og giver adgang til data, som kan give en fin indikation på overall performance. Indtil IOS14, var det en valid måde at analysere data på og især følge udviklen af ens salg/leads online.

Server Side Tracking

Server Side Tracking er en sikker og kontrollerbar måde at spore brugeradfærd og hændelser på, da den ikke anmoder direkte fra brugerens browser, men derimod benytter serverdata. Det er nyttigt, når man beskæftiger sig med følsomme oplysninger og til indsamling af specifikke begivenheder såsom remarketing, sporing af salg, add-to-basket og leadgenerering.

Fordele med Server Side Tracking

»Anonymiseret data: Den indsamlede data bliver anonymiseret, og er under kontrol af annoncøren i et lukket miljø. Den er dermed ikke tilgængelig for tredjepartsudbydere. Det giver øget sikkerhed for både dig og brugerne.

 »Ignorere Adblokers: Med server tracking er du ikke afhængige af cookies på din hjemmeside. Dette fjerner problematikken med Adblockers, da det automatisk fjerner cookies, men ikke kan fjerne server-sporing.

 »Optimeret analyse og markedsføring: Den forbedrede data gør dit arbejde mere effektivt og pålideligt, når du skal anvende data til analyser af fx brugeradfærd, salg og digitale indsatser.

 »Hurtigere loadtider: Systemet giver højere hastighed i forhold til almindelig tracking, da der ikke er nogen pixels, scripts eller andet, der kan komme i vejen i indlæsningen af din hjemmeside. Server Side Tracking vil også øge hastigheden på dit websted og dermed også give SEO et boost.

Branchens
måske bedste tracking

Server Side Tracking er en sikker og kontrollerbar måde at spore brugeradfærd og hændelser på, da den ikke anmoder direkte fra brugerens browser, men derimod benytter serverdata. Det er nyttigt, når man beskæftiger sig med følsomme oplysninger og til indsamling af specifikke begivenheder såsom remarketing, sporing af salg, add-to-basket og leadgenerering.

Fordele med Server Side Tracking

 »Anonymiseret data
Den indsamlede data bliver anonymiseret og er under kontrol af annoncøren i et lukket miljø. Den er dermed ikke tilgængelig for tredjepartsudbydere. Det giver øget sikkerhed for både dig og brugerne.

 »Ignorere adblokers
Med server tracking er du ikke afhængige af cookies på din hjemmeside. Dette fjerner problematikken med adblockers, da det automatisk fjerner cookies, men ikke kan fjerne server-sporing.

 »Optimeret analyse og markedsføring
Den forbedrede data gør dit arbejde mere effektivt og pålideligt, når du skal anvende data til analyser af fx brugeradfærd, salg og digitale indsatser
.

 »Hurtigere loadtider
Systemet giver højere hastighed i forhold til almindelig tracking, da der ikke er nogen pixels, scripts eller andet, der kan komme i vejen i indlæsningen af din hjemmeside. Server Side Tracking vil også øge hastigheden på dit websted og dermed også give SEO et boost.

FREMTIDSSIKRET

Vi hjælper dit website med at overholde GDPR-reglerne

Alt data bliver opbevaret på en sikker server i Europa. Derefter kan den data blive sendt direkte til Google Analytics, Google Ads, Facebook og andre marketingkanaler. Via proxy-serveren, som er indbygget i trackingløsningen, får du aggregeret konverteringsdata fra dine besøgende, der ikke giver samtykke til cookies. På den måde overholder du både GDPR samt dansk lovgivning.

Vi samarbejder med Cookie Information om at bygge GDPR-compliance direkte ind i Server Side Tracking. Hvis du anvender en anden GDPR-compliance løsning, kan det også implementeres. Kontakt os for at høre om muligheden.

Cookieinformation.com

iPhone brugere

+90% forbedring

Med iOS 14 og frem er onlineannoncering blevet markant mere vanskeligt, da Apple har implementeret ITP for at fjerne cookies på iPhonebrugere. Især med Facebook-annoncering er dette blevet et enormt problem. Med tabet af data, som skyldes Apples seneste begrænsninger, har de fleste annoncører på tværs af marketingplatforme set et markant fald i performance – især inden for e-commerce. Nogle har oplevet et fald i performance på 60-70% sammenlignet med tal fra før iOS 14.

For at overkomme udfordringen skabte Facebook deres Conversions API. Men det har ikke hjulpet nok på den tabte data, og der er derfor fortsat store huller i den samlede data. Den seneste udvikling i forhold til privacy, herunder Google Chromes udfasning af tredjeparts cookies i 2023, Apples aggressive privatlivsopdatering og brugeres stigende adaption af adblockers betyder, at annoncører ikke længere kan stole blindt på traditionelle, browserbaserede metoder til aflæsning af brugerdata og målretning af målgrupper. Det er netop det issue, som Server Side Tracking kan hjælpe med.

Vælg Server Side Tracking fordi

GDPR Compliance:

Systemet er bygget op omkring reglementet for dataopsamling, dataopbevaring og anonymisering af data. Dertil er dataene opbevaret på servere i Europa.

Cookieless tracking:
I 2023 bliver cookies udfaset, og der er derfor brug for en ny løsning. Tracking på clientside involverer utallige devices og scenarier, hvilket fører til en øget sandsynlighed for, at noget kan påvirke dataene.[read more]Tracking via server er langt mere pålideligt, da omfanget af datahåndtering er stærkt reduceret, og du har derfor langt mere kontrol over dataindsamling fra hjemmesiden. [/read]
Ignorere Adblockere:

Størstedelen af danske brugere benytter adblockers på deres dekstop browser, som forhindrer client side tracking via cookies på dit website. Det problem løser Server Side Tracking, ved udelukkende at benytte data fra server og ikke via cookies.

Langt bedre tracking på iPhone- og Safaribrugere:

På langt de fleste iOS enheder, herunder iPhones, slettes cookies efter 24 timer eller umiddelbart efter et besøg på en hjemmeside. Det gør remarketing, via de fleste marketingplatforme såsom Google Ads og Facebook, nærmest umuligt.[read more]

Hvis du tilbyder en ydelse eller et produkt, som kræver en lang overvejelsesfase, kan det være svært at måle på, hvad der starter og slutter kunde- og købsrejsen. Det problem løses med Server Side Tracking, hvorved dataene kan opbevares i op til 540 dage.[/read]

Datatilsynets nye reglement:

Via proxy, opbevaring af data i EU og integration med hjemmesidens GDPR-compliance, er det lovligt at bruge Google Analytics 4. Dog vil Universal Analytics fortsat ikke kunne bruges, da det ikke kan kobles sammen med en server.

Anonymiseret data og opbevaret i EU:

Data bliver anonymiseret via proxy, inden den bliver sendt til opbevaring på en server i EU.

Hurtigere load af hjemmeside:

Ved at placere tracking på server fjernes kode fra indlæsningen af din hjemmeside. Det gør indlæsningstiden hurtigere, og giver dermed bedre SEO og dertil en optimeret brugeroplevelse. Det kan især være en fordel, hvis du har flere client-side kode/scripts såsom Analytics, Facebook Pixels, med mere.

Server Side Tracking

Beregn din pris på markedsføring

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
1
2
3
4
5
6
Tjek din pris for skræddersyet Server-side Tracking, via prisberegneren med 5 simple trin.
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
1
2
3
4
5
6
Tjek din pris for skræddersyet Server-side Tracking, via prisberegneren med 5 simple trin.

Få tilskud på op til 250.000 kr.

Få tilskud på op til 250.000 kr.

Via samarbejde med SMV Digital har du mulighed for at få tilskud til din digitale strategi. Ansøg fra 50.000,- og helt op til 250.000,-

Tilskuddet kan søges til følgende:

✓ Digital omstilling
✓ SEO undervisning og rådgivning
✓ IT sikkerhed
✓ Opbygning af webshop
✓ Digital markedsføring

Få hjælp til tilskud nu

Hvis du vil sælge direkte fra din hjemmeside, skal du bruge et data layer

Data layer

Data layer

Hvis du vil sælge direkte fra din hjemmeside, skal du bruge et data layer

Et data layer er et lag på din webshop, der bruges til at videregive oplysninger, som dine brugere genererer ved at interagere på shoppen. Systemet vil typisk blive bygget ind via jeres back-end. Vi er specialiseret i WordPress og Shopify, hvor vi kan installere det nemt og sikkert. Hvis du har et andet systemet, kan det stadig lade sig gøre, men kræver mere kodning.

Det er ikke alle hjemmesider, der har, eller behøver et data layer. Men det er en stor fordel, da det skaber en mere pålidelig og fleksibel dataindsamling. Hvis du har en webshop, og vil benytte avanceret tracking, er det en nødvendighed at have et data layer, da det optimerer dine muligheder for at analysere købsdata. Det bidrager samtidigt til et sikkert bruger-miljø, hvor GDPR-lovgivningen overholdes.

Fordelen ved et data layer er, at det giver pålidelig data, efterhånden som det genereres. Jeres hjemmeside, værktøjer og viden om forretningen optimeres dermed. Vi sørger for at sikrer at data layer sikrer at data bliver sendt videre til Google Tag Manager, for at distribuere data sikkert og krypteret. Dernæst senders data videre til marketings- og analyse platforme såsom Google Ads, Google Analytics, LinkedIn og Facebook m.m.

Konsistent og pålideligt data er ét af de bedste grundlag for succes med online-annoncering. Data layer sikrer, at de data, du har brug for, følger et homogent konsistent “sprog” på tværs af analyseplatforme. Det er samtidig 1:1 med den data, du ser i din back-end. Hver platform, som benytter disse data fra det er implementeret, vil snakke samme “sprog”, og giver dermed dine afdelinger adgang til den samme data. Gennem Google Tag Manager vil dataene fra fx dine marketingplatforme blive attribueret til netop dén platform, som har genereret det givne event/salg/klik. Dette niveau af datastyring, på tværs af værktøjer, er skalerbart efterhånden, som du tilføjer flere værktøjer, og ændrer forretningsmål. Med andre ord virker data layer med både Google Ads, Google Analytics, GA4, Hotjar, LinkedIn og Facebook.

Spørgsmål til Server Side Tracking?

Overholder systemet lovgivningen inden for GDPR?

Server Side Tracking skal sættes op med jeres Cookie Consent. Hvis en bruger ikke giver tilladelse til indsamling af data, giver Server Side Tracking mulighed for udelukkende at spore brugeradfærd og indsamle brugerdata. Den vil udelukkende indsamle oplysninger om interaktioner og hændelser, der har fundet sted på hjemmesiden. Der indsamles derfor hverken oplysninger om brugeren, eller gemmes cookies på brugerens enhed. 

Hvad koster Server Side Tracking?

Ydelsen for Server Side Tracking er baseret på en række parametre. Der er forskel i ydelse alt efter konverteringsmål, såsom fx. leadgenering- eller e-commerce.


Benyt prisberegneren for at se din endelig pris. 

Hvilken server skal hoste dataen?

For at være compliant med Datatilsynets nye lovgivning, skal serveren befinde sig i EU. Du kan derfor vælge at lade os stå for server, vælge en tredjepart eller selv være host for jeres data på egen server. Vores servere står i Amsterdam og Paris.

clockSend email phoneRing til os