Vores fremgangsmåde
Vi har en lidt anden tilgang til vores arbejde på de marketingplatforme, vi anvender. Herunder kan du læse mere om, hvordan vi bruger Google Ads, Facebook, LinkedIn og Email-marketing.
Se vores cases (5/5 på Trustpilot)
Vores tilgang til marketing og digitale kanaler er måske lidt anderledes end hos andre. Hos Versano ser vi ikke hver enkel platforme som en selvstændig silo, men som en aktør, der skal være med til at spille det samlede marketingmix stærkt. Helt konkret betyder det, at selvom vi hjælper en samarbejdspartner med én platform ligger vi strategien ud fra, hvordan den enkelte platform kan spille andre initiativer stærkere – og samtidig også skabe gode resultater på den specifikke platform.
Tilgang til Google Ads
Manuel kontrol
Når vi arbejder med Google Ads, sørger vi altid for at teste alle funktioner og indstillinger på tværs af brancher for at sikre, at vores kunder får mest muligt ud af deres annoncer.
Derfor har vi en manuel tilgang til Google Ads, hvor vores egen manuelle kontrol vægter højere end Google’s anbefalinger og automatiserede setup.
Årsagen til dette er meget simpelt, at vi gang på gang bliver bekræftet i, at vores egen manuelle kontrol skaber bedre resultater for vores kunder.
Med en manuel tilgang er det muligt for os at kigge ned i data og selv styre relevante multipliers, opsætte rapporter og have fokus på det der egentlig tæller i sidste ende: konverteringer.
Data-baseret
For os er data et af de absolut vigtigste parametre, når vi laver Google Ads. Eller formuleret mere simpelt: data bestemmer strategien.
Vi forsøger således også altid at teste på forskellige parametre for at få data, der viser, hvad der fungerer – og således ikke blot lade vores mavefornemmelse bestemme, hvorfor vi gør, som vi gør.
Når vi kigger på data tager vi altid udgangspunkt i de parametre, der er vigtigst for den specifikke case, vi sidder med.
Kan vi se, at data viser, at noget specifikt fungerer enten godt eller dårligt, er det altid grundlaget for de beslutninger, vi træffer.
Remarketing og brug af user-consented data
Én af grundstenene ved vores arbejde med Google Ads, er brug af remarketing. Remarketing er vigtigt, da vi hermed kan target brugere som har besøgt hjemmesiden før. Når vi arbejder med remarketing, sørger vi altid for at binde den data som sendes til Google Ads, sammen med hjemmesidens cookie banner. Hermed overholdes GDPR og Google Consent Mode.
For os er det især vigtigt da vi hermed får adgang til mere user_data via vores trackingsystem. Hermed kan vi modtage user_data som mobilnummer, navn, emailadresse på brugere som giver lov til at vi må anvende denne data til marketings-brug.
Hermed kan vi bruge data til remarketing på specifikke brugere og bygge vores Google Ads setup på baggrund af hvor lang brugerne er i deres overvejelsesfase. Hermed kan vi byde mindre for brugere i den fx. researchende-, og beslutningsparate fase.
Multipliers
Hos Versno vægter vi manuel kontrol på Google Ads højt. Dette er også årsagen til, at vi altid justerer annoncer efter relevante multipliers som tekster, alder, køn, enhed, beskrivelser mm.
Multipliers er faktisk en hel central del af den måde vi laver Google Ads på – og måske også et sted, hvor vi adskiller os fra mange andre bureauer.
Når vi justerer annoncer efter multipliers, kigger vi ned i den data, vi har. Herefter ændrer vi budgivningen efter relevante multipliers, så vi rammer de brugere, som dataen viser, er mest konverteringsparate.
Denne viden deler vi også altid med vores samarbejdspartnere, nar vi har løbende rapporteringsmøder, så de også kan lære deres målgruppe bedre at kende.
Fokus på konverteringer
Når vi laver Google Ads sørger vi altid for, at teste alle funktioner og indstillinger på tværs af brancher for at sikre, at vores kunder får mest muligt ud af deres annoncer.
Derfor har vi en manuel tilgang til Google Ads, hvor vores egen manuelle kontrol vægter højere end Google’s anbefalinger og automatiserede setup.
Årsagen til dette er meget simpelt, at vi gang på gang bliver bekræftet i, at vores egen manuelle kontrol skaber bedre resultater for vores kunder.
Med en manuel tilgang er det muligt for os at kigge ned i data og selv styre relevante multipliers, opsætte rapporter og have fokus på det der egentlig tæller i sidste ende: konverteringer.
Tilgang til Facebook
Annoncering på Meta’s platforme, Facebook og Instagram, kan være en rigtig god ide for både B2B og B2C virksomheder. Når vi hos Versano hjælper samarbejdspartnere med annoncering på Meta starter vi altid med at klarlægge forventinger, målgruppen og budgettet, da dette er fundamentet for den strategi vi lægger.
Alt efter hvad der er af mål for annonceringen, tester vi altid på tværs af forskellige vigtige parametre som kreativer, tekster og målgrupper. Annoncer på Facebook og Instagram er i modsætning til eksempelvis Google Search annoncer også meget afhængige af det visuelle udtryk. Derfor tester vi altid forskellige former for billeder, videoer og tekster for at finde frem til det indhold, der konverterer bedst hos den relevante målgruppe, og aktivt bruge denne indsigt i det videre arbejde med at optimere performance. Således er data en klar forudsætning for løbende at optimere annoncerne og sørge for, at annoncerne performer.
Annoncering på Meta giver også en oplagt mulighed for at optimere andre marketing-initiativer og understøtte remarketing.
Tilgang til LinkedIn
LinkedIn kan være en vigtig platform til annoncering, hvis man gerne vil vækste brandkendskab og digital performance i specifikke B2B målgrupper.
Da ikke ser enkelte platforme som siloer, vil vi hos Versano også altid tænke annoncering på LinkedIn ind i det samlede marketingmix og have fokus på, hvordan denne platform strategisk kan bruges til at styrke det samlede marketingflow. Vi ser således også LinkedIn som en central platform til både push og pull marketing for at vækste vores samarbejdspartneres online tilstedeværelse.
Tilgang til Email-marketing
Email-marketing er en værdifuld kanal, hvis man vil skabe stærke relationer til leads og kunder. Gennem Email-marketing kan man målrettet kommunikere relevante budskaber til relevante brugere. Og arbejder du med leads er Email-marketing helt oplagt til at gøre dine leads varmere og fortsat holde dig interessant.
Med vores omnichannel tilgang ser vi også Email-marketing som en central mulighed for at gøre det samlede marketingmix stærkere. Vi tester på forskellige segmenteringer og forskelligt indhold for at opnå den højeste konverteringsrate gennem denne kanal.