Skip to main content

Marketing

+600% stigning i Robell’s omsætning i 2023 sammenlignet med 2022

Siden 2021 har Robell, et tøjmærke under Godske Group, og Versano samarbejdet. Fra begyndelsen har vi løbende optimeret deres marketing og i 2023 kulminerede det med en stigning i omsætning på over 600% sammenlignet med året før på Google Ads.

For us is it important that we both focus on conversion growth. When I talk about the targets and sales, Versano really has the tools and ideas on how to support it and execute it, so that we actually facilitate it in our accounts. 

For us is it important that we both focus on conversion growth. When I talk about the targets and sales, Versano really has the tools and ideas on how to support it and execute it, so that we actually facilitate it in our accounts. 

For us is it important that we both focus on conversion growth. When I talk about the targets and sales, Versano really has the tools and ideas on how to support it and execute it, so that we actually facilitate it in our accounts. 

For us is it important that we both focus on conversion growth. When I talk about the targets and sales, Versano really has the tools and ideas on how to support it and execute it, so that we actually facilitate it in our accounts. 

For us is it important that we both focus on conversion growth. When I talk about the targets and sales, Versano really has the tools and ideas on how to support it and execute it, so that we actually facilitate it in our accounts. 

Problemstilling

Behov for mere salg og awareness i Tyskland og lancering i Danmark

i efteråret 2021 kontaktede Godske group os med et ønske om at styrke deres online tilstedeværelse gennem Google Ads på både det danske og tyske marked for tøjmærket Robell. De ønskede at få udviklet en Google Ads strategi, der fokuserede mere på konverteringer og slag, og som kunne skabe mærkbare resultater.

De havde før, uden success, haft et bureau til at varetage opgaven, men det skabte ikke de resultater som var ønsket. Derfor var en del af opgaven også at give transparens i hele processen og sørge for at tilliden til en ekstern samarbejdspartner kunne genfindes.

Vækst

“For us is it important that we both focus on conversion growth. When I talk about the targets and sales, Versano really has the tools and ideas on how to support it and execute it, so that we actually facilitate it in our accounts”.

Karolis Bingelis | E-commerce Manager, Godske Group

Mix mellem Google’s systemer og vores egne AI-systemer

I samarbejde med Robell blev det eksisterende setup gennemgået for at identificere optimeringsmuligheder.

Vi opsatte nye kampagner i Google Ads, der var målrettet konverteringer og salg for at øge synligheden af Robells produkter på både det danske og tyske marked.

Der blev oprettet Google Shopping-kampagner som en del af løsningen, og udviklet søgekampagner med fokus på pull-marketing, så Robell var synlige i relevante søgninger.

Vi overvågede løbende resultaterne og justerede strategien baseret på data for at sikre kontinuerlig optimering og de bedst mulige resultater.

Resultater

837

Flere ordre

185

Stigning i ROAS

665

Vækst i omsætning

Statistik direkte fra Google Ads
01/01 – 31/12 2023 vs 01/01 – 31/12 2022.

Konkrete steps vi tog for at komme i mål

Kontinuerlig optimeringer og splittests for vedvarende vækst.

  • Egenudviklet AI system til Google Shopping
  • Optimeringer af målgrupper
  • Server-side tracking
  • Meget mere

1. Manuelt setup assisteret af egetudviklet ai-system

Vi har løbende optimeret Google Shopping som den primære opgave. Her har vi udviklet vores eget AI system, som automatisk optimere alle produkt-tekster på alle produkter.

2. Fokus på målgruppen

Dertil har vi løbende justeret setup imod de målgrupper som havde den bedste performance. Her fandt vi ud af at kvinder over 45 år er mere end 3x mere sandynlig for at købe fremover kvinder under 35 år.

3. Datadrevet juteringer

For Robell har vi løbende optimeret alle multipliers af kampagner på baggrund af vores eget-udviklet rapportsystem. Det har gjort at vi har kunnet identificere segmenter hvor annoncer ikke har klaret sig godt, hvorved vi har kunne frasortere og dermed fokusere på de segmenter hvor vi har den højeste sandynlighed for salg.

clockBook møde phoneRing til os