Peter Løwe, Norva24
Branding | LinkedIn | Google Ads | BING
Ny marketing strategi for Norva24 skabte flere leads samt -48% reduktion af pris pr. lead
Jeg kunne med det samme mærke, at Versano var gode til at være på og komme med nogle nye forbedringsforslag til, hvordan det kunne gøres.
Jeg kunne med det samme mærke, at Versano var gode til at være på og komme med nogle nye forbedringsforslag til, hvordan det kunne gøres.
Jeg kunne med det samme mærke, at Versano var gode til at være på og komme med nogle nye forbedringsforslag til, hvordan det kunne gøres.
Jeg kunne med det samme mærke, at Versano var gode til at være på og komme med nogle nye forbedringsforslag til, hvordan det kunne gøres.
Jeg kunne med det samme mærke, at Versano var gode til at være på og komme med nogle nye forbedringsforslag til, hvordan det kunne gøres.
Fleksibelt
“Vi kan jo også høre, at telefonerne ringer meget mere ude i afdelingerne – så vores generelle synlighed er i hvert fald steget betragteligt”.
Problemstilling
Ønske om reduktion af pris pr. lead og effektivisering af deres marketingsmix
I 2023 indledte vi et samarbejde med Norva24 for at optimere deres Google Ads og Microsoft Ads strategi.
Norva24 tilbyder services inden for kloakservice og underjordisk infrastruktur og havde et behov for at forbedre deres digitale annoncering på Google Ads, da de bl.a. havde en høj pris pr. lead på deres digitale platforme.
Norva24 ønskede at afprøve nye strategier for både at få flere leads, men også for at reducere omkostninger. I den forbindelse søgte de hjælp til at sikre, at deres setup blev så effektivt som muligt.
Snevagten ønskede særligt at fokusere på Google Ads og forbedre deres eksisterende setup for at ramme de rigtige målgrupper og øge konverteringerne.
Snevagtens Google Ads setup skulle afspejle virksomhedens professionalisme og de unikke serviceydelser, de tilbyder.
Udvikling og integration af AI-vejr system til Norva24’s Google Ads
Vi startede med en grundig gennemgang af Norva24’s eksisterende Google Ads setup. Dette omfattede en detaljeret analyse af deres nuværende kampagner, søgeord, annoncer og landingssider.
Vi startede med at teste forskellige annoncetekster i search-kampagner for at identificere hvilken type tekster, der kunne skabe flest konverteringer og ramme relevante målgrupper. Dette resulterede i mere målrettede og effektive annoncer.
Vi fandt dertil ud af, at der er størst sandynlighed for at få leads, når det regner i et givent område. Vejr var derfor en vigtig variable, som vi ville være bedre til at byde efter, og derfor satte vi gang i at bygge et AI-baseret værktøj som automatisk på by-niveau, kan skrue op og ned alt efter nedbørsmængde.
Resultater
-32
-42
29
Statistik direkte fra Google Ads
01/04 – 31/05 2024 vs 31/01 – 31/03 2024.
Konkrete steps vi tog for at komme i mål
Manuelle justeringer og udvikling samt integration af AI-vejr system.
- Udvikling og integration af AI vejr-værktøj
- Manuelle kampagner
- Manuel kontrol af annoncetekster
- Opsætning af Server Side Tracking
1. Udvikling af AI vejr-værktøj
Efter analyse af setup på Google Ads, kunne vi lokalisere 3 kerneområder hvor vi kunne gøre en mærkbar forskel på annonceringen.
Vi kunne konstatere, at der var fleste konverteringer når det regnede i et givent område. Derfor opsatte vi en integration mellem Google Ads og vores egen AI-værktøj, som automatisk justerer budgivningen på keywords alt efter nedbørsmængden, uafhængigt af byer og områder i hele Danmark. Det resulterede i en stigning i konverteringsraten på 29% og en reduktion af prisen pr. lead, da denne integration har gjort det muligt at skrue op ved nedbør.
1. Optimering af keywords
Kontoen havde +300 keywords som sjældent blev aktiveret. Dette betød at data blev spredt og at man ikke kunne få siginifikant data til justeringer. Vi samlede derfor keywords, som havde over 20 månedlige besøgende i clusters og strukturerede annoncerne ud fra søgehensigten.
3. Manuel kontrol og databaseret justeringer
Kontoen var sat til automatisk at styre overskrifter på alle annoncer. Dette var ikke optimalt, da Google går efter en høj CTR, fordi det er dét, som de tjener penge på, og ikke konverteringer. Derfor skiftede vi alle kampagner til “ikke rotér” på annoncer og opsatte vores egne rapporter, som vi kunne monitorere og analysere de bedste overskrifter ud fra, og selv manuelt skifte teksterne løbende.