Skip to main content

Case

Fleksibelt Omnichannel setup for M. Goldschmidt Ejendomme A/S

Med fokus på en balanceret marketingsindsats via SEO og Google Ads, hjalp vi med at udleje +200 nye lejligheder i boligområdet Frederiksbro, som er ejet af M. Goldschmidt Ejendomme A/S.

Vores situation er måske lidt speciel, da vi ikke kører Google Ads kontinuerligt. Vi bruger Google Ads målrettet i perioder med projektudlejninger, hvor vi har mange boliger, der skal udlejes samtidigt. I disse perioder kører vi Google Ads i omkring et halvt år, indtil alle boligerne er udlejet, hvorefter vi stopper igen. Versanos fleksibilitet og åbenhed har gjort det muligt for os at finde en løsning, der passer perfekt til vores behov.

Cecilie Lemmeke MadsenAnsvarlig for komm. og marketing hos M. Goldschmidt Ejendomme A/S

Problemstilling

Fleksibelt marketingssetup på tværs af kanaler

Siden 2022 har M. Goldschmidt Ejendomme A/S og Versano samarbejdet. M. Goldschmidt Ejendomme A/S har over 40 års erfaring i ejendomsbranchen, og drifter og udvikler ejendomme i og omkring København og på Sjælland. 

M. Goldschmidt Ejendomme A/S henvendte sig, da de havde et ønske om at finde en samarbejdspartner, der kunne stå for eksekveringen og strategien bag deres  SEO strategi, Google Ads setup og assistere på andre projekter såsom tracking på tværs af deres sites.

Samtidig ønskede M. Goldschmidt Ejendomme A/S at finde en fleksibel samarbejdspartner, der kunne være med til at skabe et marketingssetup, som var tilpasset virksomhedens ønsker, behov og forretning. 

Løsning

Et fleksibelt setup med fokus på performance

Vi startede med at gennemgå M. Goldschmidt Ejendomme A/S eksisterende digitale initiativer for at identificere optimeringsmuligheder. Vi gennemgik i samarbejde optimeringsmulighederne og blev enige om, hvilke strategier og indsatser de selv kunne varetage og hvilke, vi skulle assistere med. Hermed fik sw mest værdi og kunne bruge deres interne ressourcer på dét, som de er bedst til.

Da M. Goldschmidt Ejendomme A/S digitale indsatser skulle times med udlejningen af kommende etaper på deres boligområde, Frederiksbro, skulle de bruge et setup, hvor initiativerne fra vores side kunne skrues op og ned efter behov, samtidig med at vi løbende styrkede den organiske tilstedeværelse via SEO. 

På push og pull initiativer udvalgte vi relevante målgrupper og konstruerede et funnel-setup, hvormed målgruppen blev ramt af annoncer gennem hele kunderejsen gennem både Google Ads og Facebook.

“Vores samarbejde med Versano bærer præg af høj gennemsigtighed. Vi har et dashboard, hvor vi kan se det præcise tidsforbrug. Der kan være måneder, hvor der kun er brugt to timer, og så betaler vi kun for de to timer. Vi betaler ikke for unødvendige håndteringsgebyrer eller ting, der ikke er aktive.”

Cecilie Lemmeke MadsenAnsvarlig for komm. og marketing hos M. Goldschmidt Ejendomme A/S

Resultater

200

Over 200 lejligheder udlejet

93

Stigning i organisk trafik

34

Stigning i konverteringsrate på Google Ads

200

+200 lejligheder udlejet

93

Vækst i organisk trafik

34

Vækst i kon.rate på Google Ads

Statistik direkte fra Google Search Console

Hvilke værktøjer anvendte vi for at komme i mål?

Omnichannel strategi med fokus på pull annoncering.

De vigtigste ændringer

  • Identificere vigtigste keywords
  • Remarketing på tværs af platforme
  • SEO optimeringer
  • Nyt Google Ads setup
  • Samspil mellem kanaler

Push og pull strategi for kernemålgrupperne

Efter grundig analyse valgte vi en todelt strategi. META og Google Ads blev anvendt til den segmenterede og målrettede annoncering, og SEO skulle give bredde i trafikken samt tiltrække lokale søgninger.

Da M. Goldschmidt Ejendomme A/S havde interne ressourcer til at varetage META annonceringen,  fokuserede vi på et segmenteret pull setup på Google Ads, som harmonerede med de eksisterende initiativer. Hermed optimerede vi kontoen med unikke tekster og content til de givne målgrupper.

SEO strategi for bred eksponering og lokale søgninger

Til at assistere den segmenterede og målrettede indsats på META og Google Ads, anvendte vi SEO for at ramme brede søgninger og dermed opnå en større volumen i trafikken. Dertil optimerede vi Google My Business, så SEO-indsatsen i højere grad omfavnede de lokale søgninger.

Gennem indsatsen på tværs af kanaler fik vi hermed bredde i vores marketingmix, som assisterede de mere målrettet initiativer, så vi kunne dække hele den potentielle kundepulje.

De vigtigste ændringer

  • Identificere vigtigste keywords
  • Remarketing på tværs af platforme
  • SEO optimeringer
  • Nyt Google Ads setup
  • Samspil mellem kanaler
clockBook møde phoneRing til os